DREWNIANE TABLICE MATEMATYCZNE 1-10. NAUKA LICZENIA. GRA ZRĘCZNOŚCIOWA DREWNIANA EDUKACYJNA MONTESSORI
Zestaw wspomaga rozwijanie umiejętności liczenia, koncentracji uwagi, zdolności manualnych, sumienności, cierpliwości, precyzji oraz mowy.
Dzięki tym tablicom do liczenia dziecko będzie w stanie zobaczyć związek między obrazem liczby a ilością zawartych w niej przedmiotów. Pompony można zastąpić dowolnymi innymi małymi przedmiotami (fasolą, grochem, kamieniami, orzechami itp.).
Drewniane tabliczki matematyczne to świetna pomoc edukacyjna. Wprowadzają one dziecko w matematyczny świat.
Pozwalają na zrozumienie wartości danej liczby. Po przez zabawę dziecko poznaje cyfry 0-10, przelicza, porządkuje, odróżnia parzyste i nieparzyste liczby, kojarzy liczbę pomponów ze znakiem graficznym, dopasowuje drewniane cyfry do odpowiedniego żłobienia, ćwiczy motorykę małą.
Drewniane cyfry ułatwią naukę prostych działań matematycznych w zakresie 0-10, ponieważ dziecko przelicza na konkretach — pomponach.
Dzięki chropowatej powierzchni cyferek, dziecko odczuwa równiez doznania sensoryczne, co pobudza jego ciekawość i zainteresowanie.
Opis produktu:
Zabawki do liczenia poprawiają zdolność dzieci do nauki liczb, liczenia i zdolności motorycznych, jednocześnie rozwijając koordynację ręka-oko poprzez zabawną naukę. Matematyka Montessori pomaga zidentyfikować i uczyć się pisanych symboli liczbowych, pomaga dzieciom liczyć od 1 do 10 i rozwijać zrozumienie liczb.
Opcje gry:
• Zaproponuj dziecku tabliczkę z cyfrą «1». Pokaż mu obraz. Umieść palec dziecka w zagłębieniu, powtarzając "imienie" cyfry. Pozwól dziecku prześledzić cyfrę palcem. Następnie umieść pompon w otworze, wymieniając ilość. Wyjmij pompon i włóż go ponownie do otworu, kładąc nacisk na liczbę. Taki sposób pozwoli dziecku łatwiej zrozumieć związek między nazwą cyfry, jej zapisem a ilością kulek. Zachęć dziecko do samodzielnej pracy z pomponami. Dodawaj nowe tabliczki w miarę postępów dziecka.
• Zaoferuj dziecku dwie tabliczki, na przykład z cyfrą jeden i dwa. Porównaj je i omów skład liczb: na tabliczce z cyfrą "2" są dwie pompony - jeden i jeden.
• Gdy wszystkie tabliczki zostały zbadane, wprowadź pojęcia "więcej i mniej", a także liczb parzystych i nieparzystych. Zwróć uwagę dziecka na to, że tabliczki z liczbą parzystą mają otwory na dole, a te z liczbą nieparzystą - tylko jeden.
• Umieść deskę na papierze i narysuj okrąg, używając otworu. Pokaż dziecku wynik. Policzcie razem liczbę kropek na papierze. Następnie poproś dziecko, aby powiedziało się, ile kropek pozostało na drugiej desce.
• Umieść wszystkie deski przed dzieckiem. Na przykład poproś dziecko o umieszczenie dwóch pomponów na desce z cyfrą "3". Zapytaj: "Ile więcej kulek muszę umieścić na desce, żeby wypełnić ją całkowicie i mieć trzy pompony?".
• Wzbogać zadanie, wprowadzając pęsetę i uwzględniając zarówno prawą, jak i lewą rękę.
• Zaproś dziecko do ułożenia desek w rzędzie, zaczynając od największej liczby i kończąc na najmniejszej, uwzględniając tylko liczby parzyste lub nieparzyste.
Skład: 10 tabliczek, 55 pomponów, 55 drewnianych kółek, pęsetę.