Regulamin Usług Płatniczych

REGULAMIN USŁUG PŁATNICZYCH MAMAVILLE.PL

 

§ 1 INFORMACJE OGÓLNE

 

  1. RUP stosuje się wyłącznie do Sprzedawców, co oznacza, że Administrator świadczy usługi płatnicze wyłącznie dla przedsiębiorców. RUP nie stosuje się do Kupujących.

  2. Z zastrzeżeniem pozytywnego wyniku identyfikacji i weryfikacji tożsamości (reprezentanta) Sprzedawcy, akceptacja RUP przez Sprzedawcę skutkuje zawarciem pomiędzy Sprzedawcą a Administratorem Umowy Ramowej o treści wynikającej z RUP.

  3. Przed zawarciem Umowy Ramowej oraz przed przystąpieniem do świadczenia usług płatniczych Administrator dokonuje weryfikacji tożsamości Sprzedawcy (reprezentanta, beneficjenta rzeczywistego), w tym w szczególności za pomocą przelewu weryfikacyjnego z Rachunku Sprzedawcy prowadzonego przez unijną instytucję kredytową lub polski bank, który dokonał weryfikacji tożsamości Klienta, na rachunek bankowy wskazany przez Administratora. Weryfikacja w omawianym trybie następuje zgodnie z Rekomendacją 6 Komisji Nadzoru Finansowego[1].

  4. Aktualna treść RUP jest udostępniana Sprzedawcom nieodpłatnie za pośrednictwem Platformy Internetowej w sposób umożliwiający jej pobranie, zapisanie i wydruk.

  5. Sprzedawca akceptując RUP potwierdza, że:

5.1.      zawiera Umowę Ramową jako przedsiębiorca,

5.2.      zawarcie jak i realizacja Umowy Ramowej stanowią dla Sprzedawcy czynności o charakterze zawodowym,

5.3.      Umowa Ramowa ma dla niego charakter zawodowy i jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą,

5.4.      zawiera Umowę Ramową w zakresie czynności wynikających z przedmiotu działalności Sprzedawcy wskazanego w Centralnej    Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

  1.  Administrator posiada status MIP, to jest małej instytucji płatniczej, która jest nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego (Rejestr UKNF MIP79/2020)  - Zaświadczenie KNF

  2.  Na podstawie UUP Administrator upoważniony jest do świadczenia następujących usług płatniczych:

7.1.      przyjmowanie wpłat gotówki i dokonywanie wypłat gotówki z rachunku płatniczego oraz wszelkie działania niezbędne do prowadzenia rachunku,

7.2.      wykonywanie transakcji płatniczych, w tym transferu środków pieniężnych na rachunek płatniczy u dostawcy użytkownika lub u innego dostawcy przez wykonywanie usług polecenia zapłaty, w tym jednorazowych poleceń zapłaty,

7.3.      wykonywanie transakcji płatniczych, w tym transferu środków pieniężnych na rachunek płatniczy u dostawcy użytkownika lub u innego dostawcy przy użyciu karty płatniczej lub podobnego instrumentu płatniczego,

7.4.      wykonywanie transakcji płatniczych, w tym transferu środków pieniężnych na rachunek płatniczy u dostawcy użytkownika lub u innego dostawcy przez wykonywanie usług polecenia przelewu, w tym stałych zleceń,

7.5.      wykonywanie transakcji płatniczych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy o usługach płatniczych, w ciężar środków pieniężnych udostępnionych użytkownikowi z tytułu kredytu, a w przypadku instytucji płatniczej lub instytucji pieniądza elektronicznego – kredytu, o którym mowa w art. 74 ust. 3 ustawy o usługach płatniczych lub art. 132j ust. 3 ustawy o usługach płatniczych,

7.6.      wydawanie instrumentów płatniczych,

7.7.      umożliwianie akceptowania instrumentów płatniczych oraz wykonywania transakcji płatniczych, zainicjowanych instrumentem płatniczym płatnika przez akceptanta lub za jego pośrednictwem, polegających w szczególności na obsłudze autoryzacji, przesyłaniu do wydawcy instrumentu płatniczego lub systemów płatności zleceń płatniczych płatnika lub akceptanta, mających na celu przekazanie akceptantowi należnych mu środków, z wyłączeniem czynności polegających na rozliczaniu i rozrachunku tych transakcji w ramach systemu płatności w rozumieniu ustawy o ostateczności rozrachunku (acquiring),

7.8.      świadczenie usługi przekazu pieniężnego.

  1.  Szczegółowe zasady działania platformy zakupowej marketplace dotyczącej świadczenia usługi pośrednictwa dla Kupujących reguluje Regulamin Ogólny stanowiący załącznik nr 1.

 

§ 2 DEFINICJE

 

a)     AdministratorMV BRANDS Sp. z o.o. ul. Jana Pawła II 52/123, 98-200 Sieradz, Rejestr UKNF MIP79/2020, KRS: 847227, REGON: 386385469, NIP: 5223185588, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.

b)     Platforma internetowa – platforma sprzedażowa prowadzona przez Administratora w języku polskim, za pośrednictwem której świadczy on usługi określone w niniejszym Regulaminie; usługa udostępniana Sprzedawcy za pośrednictwem serwisu internetowego, przy czym obecnie nie umożliwia ona świadczenia usług płatniczych

c)     Sprzedawca – zaakceptowana przez Administratora osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wystawiająca Produkty na sprzedaż z wykorzystaniem Usługi za pomocą Panelu, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora wystawiając do sprzedaży Produkty za pośrednictwem Platformy;

d)     Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora i nabywa za pomocą Panelu Produkty od Sprzedającego;

e)     formularz rejestracji – kwestionariusz dostępny na Platformie, umożliwiający założenie Konta;

f)      Formularz zamówienia – dostępny na Platformie formularz umożliwiający Kupującemu złożenie Zamówienia i jego

g)     Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Sprzedawcę, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Administratora, w którym gromadzone są dane Sprzedawcy; realizację bez konieczności zakładania Konta,

h)     Rachunek Sprzedawcy – rachunek bankowy prowadzony dla Sprzedawcy przez zewnętrznego dostawcę usług płatniczych w polskich złotych.

i)      Panel Sprzedający – udostępniony przez Administratora indywidualny panel, zapewniający dostęp do prowadzonego w Serwisie Konta, umożliwiający zawieranie umów sprzedaży oraz w którym dostępne są zarówno dane Sprzedawcy jak i dane dotyczące realizowanych przez niego transakcji,

j)      Panel Kupującego – udostępniony przez Administratora indywidualny panel, zapewniający dostęp do prowadzonego w Serwisie Konta, umożliwiający zawieranie zakupów oraz w którym dostępne są zarówno dane Kupującego jak i dane dotyczące realizowanych przez niego transakcji,

k)     Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy internetowej;

l)      Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz.459), zawierana w języku polskim pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą, za pośrednictwem Platformy internetowej;

m)   Produkt – dostępna w Platformie internetowej rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;

n)     Karta upominkowa – bon na okaziciela o określonym nominale i z określoną datą ważności, będący kombinacją cyfr, liter bądź innych znaków, który służy zapłaceniu w całości lub części ceny, zgodnie z postanowieniami Regulaminu,

o)     Kupon Rabatowy - będący kombinacją cyfr, liter bądź innych znaków, których wpisanie w wyznaczonym do tego miejscu powoduje udzielenie rabatu na warunkach określonych w Regulaminie,

p)      Dowód zakupu – paragon fiskalny, faktura VAT lub inny dowód potwierdzający zakup Produktu

q)      Prowizja – rodzaj opłaty stanowiącej formę wynagrodzenia Administratora, pobierana z tytułu pośredniczenia w nawiązaniu Umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.

r)      Dzień Roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

s)     Platforma Internetowa – usługa udostępniana Sprzedawcy za pośrednictwem serwisu internetowego, przy czym obecnie nie umożliwia ona świadczenia usług płatniczych.

t)      RUP – niniejszy Regulamin Usług Płatniczych.

u)     Regulamin Ogólny - Szczegółowe zasady działania platformy zakupowej marketplace dotyczącej świadczenia usługi pośrednictwa dla Kupujących stanowiący załącznik nr 1.

v)     Umowa Ramowa – umowa ramowa o świadczenie usług płatniczych na podstawie RUP.

w)    UUP – ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych.

 

§ 3 USŁUGI PŁATNICZE

 

  1.  Administrator świadczy dla Sprzedawcy usługi płatnicze polegające na:

1.1.      przyjmowaniu dla Sprzedawcy wpłat środków od Kupujących z tytułu Umów Sprzedaży zrealizowanych za pośrednictwem Platformy Internetowej, wg następujących możliwości

1.1.1 przyjmuje płatności na celowy rachunek bankowy prowadzony na rzecz Administratora
1.1.2. przyjmuje płatności za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności PayU
1.1.3  przyjmuje płatności za pośrednictwem zewnętrznych firm kurierskich

1.2.      przechowywaniu środków Sprzedawcy aż do momentu ich wypłaty na rzecz Sprzedawcy,

1.3.      realizowaniu wypłat (przelewów) środków Sprzedawcy na Rachunek Sprzedawcy.

  1. Wpłaty przyjmowane dla Sprzedawcy od Kupujących przechowywane są w bezpieczny sposób na dedykowanym wyodrębnionym rachunku płatniczym prowadzonym dla Administratora przez bank krajowy, przy czym zgodnie z art. 117h ust. 3 UUP łączna wysokość środków przyjętych dla jednego Sprzedawcy w każdym czasie nie może przekroczyć równowartości w walucie polskiej kwoty 2.000 euro. W takim wypadku § 3.4.2. RUP stosuje się.

  2. Rozliczenie pomiędzy Administratorem a Sprzedawcą następuje poprzez przelew na Rachunek Sprzedawcy kwoty przechowywanych dla Sprzedawcy środków. Przez środki przechowywane dla Sprzedawcy należy rozumieć środki przyjęte od Kupujących zgodnie z § 3.1.1. oraz § 3.2. RUP pomniejszone o opłaty, prowizje i koszty naliczone Sprzedawcy zgodnie z regulaminem Portalu Internetowego mamaville.pl. Administrator nie pobiera żadnych opłat z tytułu świadczonych dla Sprzedawcy usług płatniczych.

  3.  Rozliczenie zgodnie z § 3.3. RUP następuje:

4.1.      raz w miesiącu kalendarzowym, nie później niż do 15. dnia miesiąca za poprzedni miesiąc kalendarzowy, jak również (jeżeli dotyczy):

4.2.      za każdym razem – niezwłocznie, gdy kwota przechowywanych środków przyjętych dla jednego Sprzedawcy miałaby przekroczyć równowartość w walucie polskiej kwoty 2.000 euro.

  1. Ustalenie równowartości w walucie polskiej kwoty 2.000 euro następuje przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w ostatnim dniu poprzedzającego miesiąca kalendarzowego.

  2. Z zastrzeżeniem § 3.7. RUP, akceptacja RUP przez Sprzedawcę stanowi jednocześnie zlecenie i jedyną dopuszczalną formę autoryzacji transakcji płatniczych, o których mowa w § 3.4. RUP – przez cały okres obowiązywania Umowy Ramowej.

  3. Zmiana danych Rachunku Sprzedawcy wymaga zawarcia aneksu do Umowy Ramowej – na piśmie pod rygorem nieważności, przy czym dla zawarcia aneksu niezbędna jest ponowna identyfikacja i weryfikacja tożsamości (reprezentanta) Sprzedawcy, w tym w szczególności za pomocą przelewu weryfikacyjnego zgodnie z § 1.3. RUP.

  4. Administrator, jako podmiot nadzorowany podlegamy pod przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 roku (Dz.U. 2018 poz. 723 ze zm.: „Ustawa AML") - jest tym samym instytucją obowiązaną m.in. do identyfikacji oraz weryfikacji tożsamości Sprzedawców, a także utrzymywania określonych procedur oraz rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo środków Sprzedawców, jak również transakcji przeprowadzanych w ramach portalu Mamaville.pl.

  5. Organem sprawującym nadzór nad świadczonymi przez Administratora usługami płatniczymi jest Komisja Nadzoru Finansowego (dane kontaktowe: ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa, skr. poczt. nr 419; www.knf.gov.pl).

 

§ 4 LOGOWANIE DO PLATFORMY INTERNETOWEJ

 

  1. Logowanie do Platformy Internetowej następuje każdorazowo poprzez łączne: wprowadzenie loginu i podanie hasła.

  2. Platforma Internetowa nie umożliwia zlecania ani wykonywania jakichkolwiek usług płatniczych.

  3. Trzykrotne błędne podanie loginu lub hasła przez Sprzedawcę powoduje zablokowanie dostępu do Platformy Internetowej. W celu odblokowania dostępu Sprzedawca powinien skontaktować się z Administratorem lub poczekać, aż dostęp do Platformy Internetowej odblokuje się samodzielnie po 24 godzinach od jego zablokowania.

  4. Administrator zastrzega sobie prawo do czasowej zmiany sposobu dostępu do Platformy Internetowej ze względów bezpieczeństwa lub w przypadku konieczności przeprowadzenia prac technicznych. W takiej sytuacji, Sprzedawca zostanie poinformowany z wyprzedzeniem o nowym sposobie dostępu.

  5. Należy chronić dane logowania do Platformy Internetowej, a także treść komunikatów otrzymywanych od Administratora, dbać o ich poufność i nie udostępniać ich osobom trzecim.

  6. W czasie wprowadzania danych do logowania należy zadbać o to, by były one wprowadzane w miejscu i sposób uniemożliwiający ich ujawnienie osobom trzecim.

  7. W przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia danych logowania, należy niezwłocznie zmienić hasło.

  8.  Należy wylogować się z Platformy Internetowej w przypadku odejścia od albo nieobecności przy urządzeniu.

  9.  Należy zawsze upewnić się, że korzystając z Platformy Internetowej połączenie jest szyfrowane (na ekranie widnieje symbol zamkniętej kłódki, a adres strony internetowej zaczyna się od „https”

  

§ 5. KOSZTY I PROWIZJE

  1. Na czas trwania Usługi, Sprzedawca udziela Administratorowi pełnomocnictwa do przyjmowania w jego imieniu od Kupujących cen Produktów, kart upominkowych oraz kosztów dostawy, a także do dokonywania, w jego imieniu zwrotów na rzecz Kupującego cen Produktów, kart upominkowych lub kosztów dostawy.

  2. Administrator jako pełnomocnik nie jest drugą stroną czynności prawnej, której dokonuje w imieniu Sprzedawcy. Pełnomocnictwo obejmuje upoważnienie do udzielania pełnomocnictw dalszych.

  3. Administratorowi przysługuje wynagrodzenie z tytułu świadczenia Usługi w wysokości prowizji odliczanej od każdej zawartej za pośrednictwem Platformy Umowy sprzedaży. Wysokość prowizji ustalana jest ze Sprzedawcą na podstawie indywidualnych ustaleń za pośrednictwem korespondencji mailowej.

  4. Sprzedawca wyraża zgodę na potrącenie przez Administratora prowizji, o której mowa powyżej, z kwoty Zamówienia uiszczonej przez Kupującego Administratorowi.

  5. Rozliczenie pomiędzy Administratorem a Sprzedawcą następuje poprzez wypłatę na rachunek bankowy Sprzedawcy wartości zrealizowanych w danym miesiącu Zamówień po potrąceniu prowizji, z uwzględnieniem pkt. 6. Wypłaty dokonywane są raz w miesiącu, do 15 dnia roboczego następnego miesiąca, po miesiącu którego dotyczy rozliczenie.

  6. Rozliczeniu podlegają jedynie Zamówienia opłacone i nie zwrócone przez Kupującego w terminie 14 dni od otrzymania Produktu.

  7. Wszelkie kwoty, które mają zostać zapłacone przez Administratora Sprzedawcy uważane są za zapłacone z chwilą złożenia przez Administratora odpowiedniego polecenia przelewu.

  8. Administrator zastrzega sobie prawo do wstrzymania wypłaty dla Sprzedawcy, jeżeli poweźmie uzasadnioną informację, że Sprzedawca dopuścił się rażącego złamania zasad niniejszego Regulaminu, w szczególności nie realizuje opłaconych zamówień.

  9.  Administrator wystawi do 15 dnia następnego miesiąca, po miesiącu którego dotyczy rozliczenie fakturę VAT lub inny odpowiedni dokument księgowy za pobrane prowizje i koszty dostawy. Sprzedawca wyraża zgodę na wystawienie faktury w formie elektronicznej. Faktura dostępna będzie w formacie PDF do pobrania z Konta Sprzedawcy.

  10.  Administrator ma możliwość nałożenia kary na Sprzedawcę, który nie realizuje opłaconych zamówień (jeśli w ciągu trzech miesięcy co najmniej 3 opłacone lub złożone za pobraniem zamówienia nie zostaną zrealizowane), w postaci podwójnej wysokości prowizji na okres 14 dni.

 

§ 6 ZESTAWIENIE OPERACJI

 

  1. Administrator raz z miesiącu sporządza i udostępnia Sprzedawcy zestawienie operacji z uwzględnieniem aktualnego salda – w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca kalendarzowego.

  2. Zestawienie operacji udostępniane jest Sprzedawcy nieodpłatnie w ramach Platformy Internetowej, z możliwością pobrania pliku PDF na urządzenie Sprzedawcy.

  3. Na wniosek Sprzedawcy Administrator udostępnia mu zestawienie operacji również listem zwykłym na adres do korespondencji wskazany przez Sprzedawcę, pobierając za to opłatę w wysokości odpowiadającej kosztowi wysyłki.

 

§ 7. OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY

 

  1.  Sprzedawca zobowiązuje się do zawierania i wykonywania Umów sprzedaży oraz zapłaty Administratorowi wynagrodzenia zgodnie z z § 5 pkt. 3 Regulaminu.

  2.  Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia należytej staranności w celu sfinalizowania Umów sprzedaży z Kupującym.

  3.  Sprzedawca zobowiązuje się do zapewnienia, że wraz z Produktami będzie dostarczał Kupującym odpowiednie dokumenty księgowe dokumentujące Umowę Sprzedaży oraz wszelkie inne wymagane prawem dokumenty.

  4.  Sprzedawca zobowiązuje się wysyłać Produkty w terminie określonym w opisie wystawianego Produktu.

  5.  Sprzedawca zobowiązuje się nie zachęcać za pośrednictwem Platformy internetowej Administratora do dokonywania zakupów bezpośrednio u Sprzedawcy.

  6.  Sprzedawca zobowiązuje się sprzedawać Produkty na Platformie w cenach nie wyższych niż we własnych sklepach, dotyczy to także akcji promocyjnych oferowanych przez Sprzedawcę prowadzonych we własnych sklepach.

  7.  Sprzedawca zobowiązuje się do przetwarzania wszelkich danych osobowych, które zostały mu przekazane, w sposób zgodny z przepisami prawa, z zastosowaniem co najmniej takich samych środków bezpieczeństwa, jakie zostały przyjęte przez Administratora w polityce prywatności.

  8.  Sprzedawca zobowiązuje się do prowadzenia sprzedaży Produktów i wykonywania Umów Sprzedaży zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu i przepisami prawa, wykonywania obowiązków informacyjnych, w tym wymaganych prawem konsumenckim, dotyczących Produktów i swoich usług, zaś w szczególności poprawne wykonywanie obowiązków związanych z prawem odstąpienia od umowy przez konsumentów

  9.  Sprzedawca gwarantuje sprzedaż Produktów nie używanych, dopuszczonych do obrotu z dochowaniem wszelkich obowiązków wymaganych prawem, w tym spełniających wymagane prawem normy dla tego rodzaju produktów oraz wolnych od wad fizycznych oraz prawnych.

  10.  Sprzedawca nie może publikować i rozpowszechniać na Platformie Produktów oraz pozostałych materiałów, które w szczególności mogą:

a)     naruszać prawa lub dobra osobiste podmiotów trzecich,

b)     upowszechniać łamanie praw własności intelektualnej, w szczególności praw autorskich oraz dóbr osobistych, a także wskazywać metody ułatwiające dokonywanie naruszeń tych praw lub zachęcać do takich zachowań,

c)     mieć charakter erotyczny lub z innych powodów nieodpowiedni dla osób poniżej 18 roku życia,

d)     zawierać groźby, nawoływać do agresji czy zawierać elementy bezpodstawnej przemocy,

e)     stanowić materiały, które mogą być wykorzystane do celów niezgodnych z prawem, wprowadzających w błąd, złośliwych lub dyskryminacyjnych,

f)      być w sposób oczywiście sprzeczny z zasadami współżycia społecznego czy powszechnymi normami obyczajowymi i społecznymi,

g)     zawierać wulgaryzmy

11. Sprzedawca zobowiązuje się, iż w sytuacji wystąpienia przeciwko Administratorowi podmiotu trzeciego z roszczeniami dotyczącymi zamieszczonych przez Sprzedawcę Produktów oraz pozostałych materiałów, Sprzedawca ten wstąpi w miejsce Administratora do sprawy oraz przejmie wszelkie koszty związane ze sprawą, w tym koszty ewentualnego postępowania sądowego i ustalone w drodze ugody lub zasądzone kwoty odszkodowań czy kar. W przypadku gdy Administrator spełni takie roszczenia, Sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu poniesionych z tego tytułu przez Administratora kosztów, w tym kosztów pomocy prawnej.

     12. Sprzedawca zobowiązany jest do aktualizacji swoich danych oraz oferty na swoim koncie Sprzedawcy

     13. Dokładna techniczna instrukcja procesowania zamówień i Konta Sprzedawcy znajduję się w Załączniku 2

§ 8 REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG PŁATNICZYCH

  1. Sprzedawca jest uprawniony do składania reklamacji na usługi płatnicze świadczone przez Administratora, w tym w zakresie dotyczącym praw i obowiązków Sprzedawcy wynikających z UUP. Reklamacje rozpatruje Administrator

  2. W reklamacji należy zamieścić:

2.1.      imię i nazwisko Sprzedawcy (w przypadku Sprzedawców będących osobami prawnymi – firmę oraz imię i nazwisko osoby uprawnionej do jego reprezentacji),

2.2.      adres do korespondencji lub adres e-mail,

2.3.      opis zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji,

2.4.      oczekiwany sposób rozstrzygnięcia reklamacji.

  1. Zamieszczenie w treści reklamacji możliwie precyzyjnego opisu zdarzenia, którego dotyczy reklamacja, usprawni i przyspieszy proces reklamacyjny. Sprzedawca może do reklamacji dołączyć dokumenty potwierdzające jej zasadność.

  2. Reklamacje mogą być składane:

4.1.      w formie elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres sprzedawcy@mamaville.pl

4.2.      w formie papierowej poprzez:

4.2.1.  przesłanie opatrzonej podpisem reklamacji listem na adres korespondencyjny Administratora (aktualne adresy, na które można składać reklamacje dostępne są na stronie internetowej mamaville.pl),

4.2.2.  złożenie reklamacji osobiście w siedzibie Administratora,

4.3.      ustnie za pośrednictwem Infolinii pod numerem telefonu: 530 877 132

  1. Na życzenie Sprzedawcy, Administrator przekaże mu potwierdzenie złożenia reklamacji. W trakcie postępowania reklamacyjnego Administrator może zwrócić się o przedstawienie dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów niezbędnych do rozpoznania reklamacji.

  2.  Administrator udziela odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, w następujących terminach:

7.1.      w przypadku reklamacji, których przedmiotem są prawa i obowiązki Sprzedawcy wynikające z UUP, Administrator udziela odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 15 Dni Roboczych od dnia otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi tym terminie, może on zostać przedłużony do 35 Dni Roboczych, po uprzednim poinformowaniu Sprzedawcy o przyczynie opóźnienia oraz okolicznościach, które muszą zostać ustalone w celu rozpatrzenia sprawy,

7.2.      w przypadku pozostałych reklamacji, Administrator udziela odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi tym terminie, może on zostać przedłużony do 60 dni, po uprzednim poinformowaniu Sprzedawcy o przyczynie opóźnienia oraz okolicznościach, które muszą zostać ustalone w celu rozpatrzenia sprawy.

  1. Dla zachowania terminów, o których mowa w § 6.7. RUP wystarczające jest wysłanie odpowiedzi przed ich upływem, a w przypadku odpowiedzi udzielonych na piśmie – nadanie w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy – Prawo pocztowe.

  2.  Administrator przekazuje odpowiedź na reklamację:

9.1.      w formie pisemnej – pocztą na adres podany przez Sprzedawcę w zgłoszeniu reklamacyjnym,

9.2.      pocztą elektroniczną – na adres e-mail podany przez Sprzedawcę w zgłoszeniu reklamacyjnym – na wyraźny wniosek Sprzedawcy o przesłanie odpowiedzi tą drogą.

  10.  Reklamacje dotyczące transakcji nieautoryzowanych, niewykonanych lub wykonanych nienależycie, Sprzedawca zobowiązany jest zgłosić bez zbędnej zwłoki (to jest najszybciej jak to jest możliwe w normalnych okolicznościach) po otrzymaniu bieżącego zestawienia operacji lub po powzięciu wiadomości o transakcji w inny sposób – jednak nie później niż w ciągu 13 miesięcy od dnia:

10.1.      obciążenia rachunku płatniczego albo od dnia, w którym transakcja miała być wykonana,

10.2.      wykonania nieautoryzowanych lub nienależycie wykonanych transakcji płatniczych albo od dnia, w którym transakcja płatnicza miała być wykonana – w przypadku, gdy Sprzedawca nie korzysta z rachunku płatniczego.

11.  W przypadku reklamacji transakcji płatniczych dokonanych przez osoby nieuprawnione (np. kradzież, phishing) należy złożyć oświadczenie w formie pisemnej opisujące okoliczności nieuprawnionego wykonania transakcji płatniczej. W takim przypadku zalecane jest również złożenie przez Sprzedawcę zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania i dołączenie do reklamacji dokumentu potwierdzającego dokonanie takiego zgłoszenia.

12. Sprzedawca powinien niezwłocznie zgłosić Administratorowi nieotrzymanie informacji o transakcjach w sposób ustalony w RUP

13. Złożenie reklamacji nie zwalnia Sprzedawcy z obowiązku terminowego regulowania zobowiązań wobec Administratora

14. W przypadku, gdy Sprzedawca nie jest zadowolony ze sposobu rozpatrzenia reklamacji przez Administratora może on złożyć skargę do Rzecznika Finansowego

15.Właściwym dla Administratora organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego. 

16. Właściwym dla Administratora organem nadzoru w zakresie ochrony praw konsumenta jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Prezes UOKiK).

17. Sprzedawca może wnieść skargę do Komisji Nadzoru Finansowego na działanie Administratora. Uprawnienie takie przysługuje również osobom fizycznym, osobom prawnym oraz jednostkom organizacyjnym niebędącym osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, którym odmówiono świadczenia usług płatniczych oraz organizacjom konsumenckim.

18. Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą będącym osobą fizyczną a Administratorem jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl, pod numerem telefonu: 22 333 73 25, jak również za pośrednictwem poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@rf.gov.pl.

 

§ 9 POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI DOT. PRODUKTÓW NABYWANYCH PRZEZ KUPUJĄCYCH

  1. Do skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży wystarczy złożenie oświadczenia przez Kupującego, w przypisanym ustawowo 14-dniowym terminie od dnia odebrania przesyłki, oświadczenie może zostać złożone drogą mailową, za pośrednictwem Administratora, pod adresem info@mamaville.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, dostępnego na stronie www.mamaville.pl/kontakt. Zwroty nie zgłoszone Administratorowi nie będą uznawane

  2.  Kupujący, odstępując od umowy sprzedaży, zobowiązany jest do zwrotu Produktu do Sprzedawcy wraz z dokumentem umożliwiającym zweryfikowanie dokonania zakupu (lub jego kopią) w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy

  3.  Koszty wysyłki zwracanego Produktu ponosi Kupujący.

  4.  Kupujący powinien wysłać Produkt samodzielnie.

  5.  Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

  6.  Sprzedawca za pośrednictwem Administratora gwarantuje zwrot ceny Produktu oraz kosztów wysyłki Produktu do Kupującego za pośrednictwem Administratora niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania zwróconego produktu

  7.  Sprzedawca jest zobowiązany do poinformowania Administratora o otrzymaniu zwróconego Produktu. W przypadku braku kontaktu ze strony Sprzedawcy, Administrator ma prawo uznać zwrot na podstawie przesłanego przez Kupującego dokumentu nadania przesyłki.

  8.  Kupującym zaleca się sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera. Niesprawdzenie przesyłki nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, aczkolwiek w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona. Powyższe nie stosuje się do przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 43 (1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459), który to jest obowiązany do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera. 

  9.  W przypadku stwierdzenia, iż Produkt ma wadę, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym Administratora.

  10.  Reklamacja powinna zawierać dane Kupującego, opis wady Produktu, datę jej powstania oraz żądanie Kupującego.

  11.  Do reklamowanego Produktu należy dołączyć Dowód zakupu lub jego kopię

  12.  Kupujący zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Produktu.

  13.  Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. 

  14.  Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do złożonej przez Kupującego reklamacji w przeciągu 14 dni. Brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy po upływie wskazanego w poprzednim zdaniu terminu skutkuje uznaniem reklamacji za uzasadnioną.

  15.  Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania Produktu Kupującemu.

  16. Administrator zobowiązuje się informować Sprzedawcę o złożonej reklamacji i o złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przez Kupującego, z którym Sprzedawca zawarł Umowę Sprzedaży - w terminie 3 dni roboczych godzin od wystąpienia któregokolwiek z w/w zdarzeń.

§ 10 WYPOWIEDZENIE

 

  1.  Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę Ramową w każdym czasie z zachowaniem 1- miesięcznego terminu wypowiedzenia.

  2.  Bieg terminu wypowiedzenia rozpoczyna się w dniu dotarcia oświadczenia o wypowiedzeniu do Administratora.

  3.  Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy Ramowej Sprzedawca może złożyć:

3.1.      osobiście w siedzibie Administratora – termin wypowiedzenia biegnie w takim przypadku od dnia złożenia oświadczenia,

3.2.      pisemnie, przesyłając oświadczenie na adres Administratora – termin wypowiedzenia biegnie w takim przypadku od dnia doręczenia oświadczenia Administratorowi.

3.3.      Mailowo po potwierdzeniu otrzymania wiadomości na adres sprzedawcy@mamaville.pl

  1.  Administrator może wypowiedzieć Umowę Ramową z zachowaniem 1-miesięcznego terminu wypowiedzenia, w następujących przypadkach (ważne przyczyny wypowiedzenia):

4.1.      uzasadnione podejrzenie, że Sprzedawca wprowadza do obrotu środki pochodzące z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,

4.2.      uzasadnione podejrzenie, że Sprzedawca wykorzystuje narzędzia udostępnione mu na podstawie Umowy Ramowej niezgodnie z ich przeznaczeniem, obowiązującymi przepisami prawa lub RUP,

4.3.      niedokonanie spłaty zadłużenia wobec Administratora, mimo wezwania Sprzedawcy przez Administratora do zapłaty w terminie nie krótszym niż 7 dni,

4.4.      podanie Administratorowi przez Sprzedawcę danych lub informacji nieprawdziwych albo nieaktualnych, które wpłynęły na decyzję Administratora o zawarciu z nim Umowy Ramowej, w szczególności w zakresie danych wpływających na ocenę ryzyka związanego z zawarciem Umowy Ramowej ze Sprzedawcą,

4.5.      posłużenie się przez Sprzedawcę nieaktualnymi, podrobionymi lub przerobionymi dokumentami przy procesie zawarcia i wykonania Umowy Ramowej,

4.6.      brak aktywności Sprzedawcy przez okres kolejnych 12 miesięcy,

4.7.      zaniechanie prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedawcę,

4.8.      Naruszenia przez Sprzedawcę warunków Umowy i Regulaminu i w pozostałych przypadkach przewidzianych przez prawo.

4.9.      Sprzedawca nie realizuje opłaconych zamówień lub realizuje je z opóźnionym terminem realizacji

 

  1.  Administrator doręcza Sprzedawcy oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy Ramowej wysyłając oświadczenie na piśmie na adres do korespondencji wskazany przez Sprzedawcę. Termin wypowiedzenia zaczyna biec od dnia doręczenia oświadczenia Sprzedawcy. W oświadczeniu Administrator wskaże Sprzedawcy przyczynę wypowiedzenia.

  2.  Niezależnie od wypowiedzenia, Sprzedawca odpowiada za wykonanie wszelkich zobowiązań powstałych w trakcie obowiązywania Umowy Ramowej.

 

§ 11. OBOWIĄZKI ADMINISTRATORA

 

1. Administrator zobowiązuje się do promocji ofert Sprzedawcy oraz Platformy w mediach internetowych oraz tradycyjnych.

2. Administrator zobowiązuje się do terminowego przekazywania Sprzedawcy kwot, o których mowa w § 5 pkt 5 Regulaminu.

3. Administrator zobowiązuje się do świadczenia Usług, o których mowa w § 1 pkt. 4 z dołożeniem należytej staranności.

4. Administrator zobowiązuje się informować Sprzedawcę o złożonej reklamacji i o złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przez Kupującego, z którym Sprzedawca zawarł Umowę Sprzedaży - w terminie 48 godzin od wystąpienia któregokolwiek z w/w zdarzeń.

 

§ 12. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za należyte wykonanie Umowy sprzedaży oraz jakość, bezpieczeństwo i legalność Produktów udostępnianych przez niego za pośrednictwem Platformy.

2. Sprzedawca oraz Kupujący ponoszą odpowiedzialność za ewentualne naruszenia przez nich praw osobistych lub praw autorskich osób trzecich za pośrednictwem Platformy.

3. Sprzedawca oraz Kupujący ponoszą odpowiedzialność za ewentualne szkody spowodowane podaniem i dostarczaniem przez nich nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych i treści oraz nieprzestrzeganiem przez nich warunków niniejszego Regulaminu.

4. Sprzedawca oraz Kupujący ponoszą odpowiedzialność za szkody lub koszty spowodowane przez ich nieprawidłowe, niedbałe lub nieuprawnione korzystanie z Platformy i związane z tym problemy techniczne, utratę danych lub inne szkody w funkcjonowaniu Platformy powstałe w wyniku ich działań lub zaniechań.

5. Odpowiedzialność Administratora względem Sprzedawcy, o której mowa w niniejszym paragrafie dotyczy zarówno ewentualnego wystąpienia szkody rzeczywistej (damnum emergens), jak i utraconych korzyści (lucrum cessans), będących następstwem niezastosowania się Sprzedawcy do postanowień niniejszego Regulaminu oraz innych dokumentów przekazanych przez Administratora z uwagi na fakt zawarcia Umowy o świadczenie usług. W związku z powyższym Administrator nie jest zobowiązany do zapłaty jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych na rzecz Sprzedawcy.

6. Wszystkie wyłączenia odpowiedzialności opisane w niniejszym paragrafie mają zastosowanie w takim zakresie, w jakim jest to dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów prawnych.



§ 13. OCHRONA PRAW AUTORSKICH

 

1. Sprzedawca oświadcza, że posiada pełnię praw autorskich do przekazanych Administratorowi zdjęć i materiałów promocyjnych, a także gwarantuje, że materiały promocyjne nie naruszają praw osób trzecich, w tym dóbr osobistych, praw autorskich lub prawa własności przemysłowej.

2. Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie przedruku tekstów zamieszczonych na stronie Platformy internetowej www.mamaville.pl, w tym ich udostępnianie w Internecie bez pisemnej zgody Administratora lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa autorskie.

3.  Administrator ma możliwość przeglądania oraz weryfikacji danych oraz innych materiałów umieszczonych na stronie Platformy.



§ 14. LICENCJE

 

1. Zamieszczając na Platformie internetowej www.mamaville.pl. Produkty oraz pozostałe materiały (w tym zdjęcia, teksty, grafiki, logotypy) Sprzedawca udziela Administratorowi nieograniczonej terytorialnie, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji z prawem sublicencji na czas nieokreślony na korzystanie i rozporządzanie w części lub w całości danymi Produktami oraz pozostałymi materiałami, w szczególności wchodzącymi w ich zakres utworami i znakami towarowymi należącymi do Sprzedawcy, w zakresie niezbędnym dla świadczenia, rozpowszechniania i promocji Platformy, w tym opracowywanie na jej podstawie utworów zależnych, na następujących polach eksploatacji:

a)  w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;

b)  w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;

c)  w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt b - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

2. Licencja nie wygasa z chwilą usunięcia przez Sprzedawcę z Platformy Produktu lub pozostałych materiałów, o których mowa w pkt. 1.



§ 15. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  

1. Sprzedawca, wypełniając Formularz rejestracji i zakładając Konto, proszeni są o akceptację warunków Regulaminu i Polityki Prywatnośći

2. Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora wyłącznie w celu prawidłowego świadczenia usług i mogą być udostępniane Sprzedawcom, firmie księgowej, firmie kurierskiej lub innym w wyżej wskazanym celu.

3. Dane osobowe Kupującego i Sprzedawcy, bez uzyskania ich wyraźnej zgody, nie będą ujawniane innym osobom lub instytucjom dla celów marketingowych.

4. Kupujący i Sprzedawca mają możliwość dostępu do dotyczących ich danych osobowych w celu ich weryfikacji, modyfikacji lub usunięcia z bazy Administratora.

5. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka prywatności Platformy internetowej www. mamaville.pl

  

§ 16 ZMIANA RUP

 

  1. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany RUP z następujących ważnych przyczyn:

1.1.      zostaną wprowadzone nowe przepisy lub dojdzie do zmiany przepisów prawa wpływających na wzajemne prawa i obowiązki stron wynikające z zawartych Umów Ramowych,

1.2.      zostaną wydane decyzje, rekomendacje, zalecenia, dobre praktyki lub inne dokumenty wpływające na wzajemne prawa i obowiązki stron wynikające z zawartych Umów Ramowych,

1.3.      zostaną wydane decyzje administracyjne lub orzeczenia sądu wpływające na prawa i obowiązki stron wynikające z zawartych Umów Ramowych,

1.4.      nastąpi zmiana zakresu lub sposobu świadczenia usług, do których stosuje się RUP, w tym poprzez wycofanie lub zmianę dotychczasowych usług bądź wprowadzenie nowych usług - przy czym w takim przypadku Sprzedawca nie będzie zobowiązany do korzystania z nich i ponoszenia powiązanych z nimi opłat, chyba że wyrazi na to wyraźną zgodę,

1.5.      nastąpi dostosowanie usług, do których stosuje się RUP do warunków rynkowych w związku z postępem technologicznym,

1.6.      konieczne będzie doprecyzowanie postanowień RUP

2. Administrator zawiadamia Sprzedawcę o planowanych zmianach RUP odnoszących się do usług świadczonych na rzecz Sprzedawcy, przesyłając zmieniony tekst RUP:

2.1.      w formie pisemnej – pocztą na adres Sprzedawcy,

2.2.      pocztą elektroniczną – na adres e-mail podany przez Sprzedawcę.

  1.  Administrator zastrzega sobie prawo do dodatkowego przypomnienia Sprzedawcy o zbliżających się zmianach RUP za pośrednictwem SMS.

  2.  Administrator informuje Sprzedawcę o planowanych zmianach RUP nie później niż na 2 miesiące przed datą ich wejścia w życie.

  3.  Przed upływem wejścia w życie zmian w RUP, Sprzedawca ma prawo:

5.1.      wypowiedzieć bez ponoszenia opłat Umowę Ramową ze skutkiem od dnia poinformowania Sprzedawcy o planowanej zmianie RUP, nie później jednak niż od dnia, w którym te zmiany zostałyby zastosowane,

5.2.      zgłosić sprzeciw wobec proponowanych zmian bez wypowiedzenia – w takim przypadku Umowa Ramowa wygaśnie ze skutkiem na dzień poprzedzający dzień wejścia w życie zmian RUP, bez ponoszenia opłat.

  1. Jeżeli Sprzedawca nie zgłosi sprzeciwu wobec zmian RUP przed datą ich wejścia w życie, uważa się, że wyraził na nie zgodę.

  2. Do formy oświadczeń Sprzedawcy w przedmiocie sprzeciwu wobec zmian RUP stosuje się zasady określone dla wypowiadania Umowy Ramowej wskazane w § 7 RUP.

  3.  Zmiany dokonane przez Administratora w zakresie:

8.1.       wprowadzenia nowych usług,

8.2.       zmiany RUP zgodnie z § 8.2. w zw. z § 8.4. RUP,

- nie wymagają podpisania aneksu do Umowy Ramowej.

  

§ 17 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1.   W sprawach nieuregulowanych RUP stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

  2.  Zawierając Umowę Ramową Sprzedawca potwierdza, że w sprawach uregulowanych i wyraźnie nieuregulowanych w RUP – na podstawie art. 16 i art. 33 UUP – wyłączone jest zastosowanie wskazanych tam przepisów w najszerszym dopuszczalnym przez UUP zakresie, w tym m.in. wyłączone jest zastosowanie: (i) Działu II UUP (art. 16-32e z wyjątkiem art. 32a), (ii) Działu III UUP (w tym m.in. art. 34, art. 35-37, art. 40 ust. 3 i 4, art. 44 ust. 2, art. 45, art. 46 ust. 2-5, art. 47, art. 48, art. 51 UUP) oraz (iii) art. 144-146 UUP.

  3. Administrator kontaktuje się ze Sprzedawcą na przekazane lub znane Administratorowi adresy korespondencyjne, adresy poczty elektronicznej oraz numery telefonów.

  4.  Sprzedawca zobowiązany jest informować Administratora o:

4.1.      każdorazowej zmianie danych teleadresowych,

4.2.      każdorazowej zmianie danych, które podał w celu prawidłowego wykonania Umowy Ramowej.

  1. Informacja o zmianie danych powinna być przekazana Administratorowi w formie pisemnej.

  2. Sprzedawca może komunikować się z Administratorem:

6.1.      w formie elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres info@mamaville.pl lub sprzedawcy@mamaville.pl

6.2.      w formie papierowej:

6.2.1.  listem na adres korespondencyjny Administratora (aktualne adresy, na które można składać reklamacje dostępne są na stronie internetowej mamaville.pl),

6.2.2.  osobiście w siedzibie Administratora,

6.3.      ustnie za pośrednictwem Infolinii pod numerem telefonu: 530 877 132

  1. Wszelkie spory pomiędzy Administratorem a Sprzedawcą rozstrzygać będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Administratora.

 

 

Załącznik 1 Regulamin Ogólny dla Kupujących 

Załącznik 2 Instrukcja Postępowania dla Sprzedawców 

 

[1] https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/REKOMENDACJA_dot_bezpieczenstwa_transakcji_platniczych_43526.pdf


W naszym sklepie wykorzystujemy pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w przeglądarce internetowej jednak może to uniemożliwić złożenie zamówienia! Więcej informacji